تری در لغت به معنای سینی است اما در اینجا منظور وسیله ای است که ماده قالب گیری روی آن گذاشته شده و به داخل دهان بیمار حمل می شود.تری قالب گیری Impression Tray یکی از حیاتی ترین ابزارهای قالب گیری دندان در دندانپزشکی است.

تری فک بالا و فک پایین (با ماده ی قالبگیری)
تری فک بالا و فک پایین (با ماده ی قالبگیری)

انواع تری های قالب گیری Impression Tray

تری ها انواع پلاستیکی و فلزی دارند. همچنین در سایزهای مختلف نیز وجود دارند که برای هر بیمار به نسبت اندازه دهان و فک او انتخاب می شود. برای کودکان تری های اطفال در سایزهای کوچک موجود می باشند. انواع مختلفی از تری ها به نام های تری تمام فک، تری نیم فک، تری قدامی وجود دارد.به تصویر زیر دقت کنید:

تری های پلاستیکی قالب گیری
تری های پلاستیکی
ابزار دندانپزشکی با عکس ابزارهای قالب گیری تری فلزی
تری فلزی

تری های بی دندانی

همچنین یک سری تری ها با نام تری های بی دندانی وجود دارند که برای قالب گیری در افراد با بی دندانی کامل (برای ساخت دنچر کامل) استفاده می شوند. این تری ها لبه های کوتاه تری دارند و به اصطلاح کم عمق تر هستند.

تری های بی دندانی
تری های بی دندانی

ابزارهای زیادی مانند کاسه و همزن(اسپاتول همزن) ،اسپاتول های موم،فرز های مختلف، پیزوریمر Peeso reamer، پین جت،نخ کنار زننده لثه و قلم مخصوص نخ گذاری ،گان تزریق دندانپزشکی یا گان Gun تزریق ماده قالب گیری ،دسته بیستوری و تیغ بیستوری هستند که در قالب گیری دندان استفاده می شوند. در کتابچه قالب گیری دندان بطور کامل به ابزار ها ، مواد و فرایند قالب گیری در دندانپزشکی پرداخته ایم که می توانید از دنتال مد تهیه کنید.

40% -
خرید کتاب آموزش قالب گیری دندان و پروتز های دندانی ویژه دستیار دندانپزشک pdf

کتاب آموزش قالب گیری دندان ویژه آموزش دستیار دندانپزشک PDF

42
Original price was: 249,000 تومان.Current price is: 149,000 تومان.