دوره دستیار دندانپزشک بصورت حضوری یا بسته آموزشی ؟

برای گرفتن این تصمیم که از کدام روش برای آموزش دوره دستیار دندانپزشک اقدام کنید فاکتورهای زیادی از جمله دسترسی به دوره های حضوری دستیار دندانپزشک ، بودجه مالی فراگیر ، زمان ، پشتیبانی مطرح می باشد. که فراگیر می تواند بر اساس موارد مطرح شده ، دوره حضوری یا استفاده از بسته آموزشی دستیار دندانپزشک را انتخاب کند. در ادامه به بررسی هر کدام از موارد ذکر شده خواهیم پرداخت.

در مقاله های قبلی در مورد روش های ورود به حرفه دستیار دندانپزشک صحبت کرده ایم که می توانید در سایت دنتال مد و از طریق دکمه زیر مطالعه کنید :

دسترسی به دوره های حضوری

در رابطه با دسترس پذیری دوره های حضوری آموزش دستیاری دندانپزشکی باید گفت که علی رغم وجود این مزیت که در این دوره ها بعضی موارد مثل ابزارهای دندانپزشکی به صورت عملی نشان داده می شوند، اما این دوره ها همیشه در دسترس نیستند و در تمام شهرها برگزار نمی شوند.لذا در مواردی که دوره های حضوری دستیار دندانپزشک در شهر شما برگزار نمی شود ممکن است استفاده از بسته های آموزشی برای شما مطلوب باشد. اما همیشه در دسترس بودن نمی تواند بعنوان دلیل اصلی انتخاب باشد و شما حتما باید از فراگیران قبلی پرسجو کنید تا از کیفیت دوره حضوری دستیار دندانپزشک مطمئن شوید.

ضمن اینکه در پایانه دوره های حضوری ، گواهی شرکت در دوره نیز به شما اعطا می شود. البته این گواهی معادل مدرک دانشگاهی نیست.  

بودجه مالی

هزینه دوره های حضوری تکنسین دندانپزشک ، نسبت به پکیج های آموزشی بالاست. قیمت هزینه دستیار دندانپزشک در زمان تحریر این مقاله ، در حدود 3 تا 5 میلیون تومان می باشد. که بسته به کیفیت و سرفصل های دوره ممکن است اندکی کم و زیاد شود.

اما  موضوع صرفا هزینه خود دوره نیست. بلکه هزینه های جانبی مثل رفت و آمد به کلاس ها نیز مطرح می باشد. و سایر هزینه ها که ممکن است طی برگزاری دوره متحمل شوید. لذا بصورت کلی با تهیه بسته های آموزشی می توانید در هزینه آموزش دستیار دندانپزشک صرفه جویی داشته باشید. چرا که هزینه بسته آموزشی دستیار دندانپزشک چیزی حدود 2 میلیون تومان خواهد بود. 

البته اگر کتاب تهیه کنید ، شاید خیلی ارزانتر هم برایتان تمام شود ، ولی خب انتظار کیفیت آموزشی بالا به دلیل سیاه سفید بودن کتاب ها را نداشته باشید.

زمان یادگیری

دوره های حضوری کمک یار دندانپزشک یا همان دستیار دندانپزشک ، معمولا بین 2 تا 4 ماه می باشد. بسته به موسسه ای که در آن شرکت خواهید کرد و البته سرفصل های دوره،  این زمان ممکن است قدری کمتر یا بیشتر نیز باشد. و به صورت کلی بین 2 تا 4 جلسه در هفته نیز کلاس برگزار می شود. و شما برای شرکت در دوره های حضوری باید چندین ساعت زمان در نظر بگیرید. از مسیر تا حضور در کلاس.

اما در بسته های آموزشی ، شما نیاز به بیرون رفتن از منزل ندارید و مهم تر از همه نیاز نیست تا در یک روز یا ساعت خاصی آموزش را ببینید بلکه در هر ساعت از شبانه روز و ایام هفته می توانید نسبت به مطالعه آموزش ها اقدام کنید و به این ترتیب ، زمان یادگیری شما حتی ممکن است به کمتر از 1 ماه نیز کاهش یابد.

دوره جامع آموزش دستیار دندانپزشکی Dental assistant

دسترسی به آموزش ها

در دوره های حضوری شما باید خودتون از مباحث مطرح شده در کلاس فیلم بگیرید و کمتر دوره های فیلم جلسات دوره را در اختیار فراگیران قرار می دهد و از سایر مباحث نیز باید نت برداری(یادداشت) کنید. وگرنه بعد از پایان دوره به مطالب دسترسی نخواهید داشت.اما با بسته آموزشی دستیار دندانپزشک، شما جزوات و فیلم ها رو دانلود می کنید و همیشه در موبایل یا کامپیوتر شخصی تان خواهید داشت.

اگر بعد از اتمام دوره های حضوری، شما تا زمان اشتغال مدتی کار نکنید ممکن است مباحث را فراموش کنید لذا ممکن است بعد از دوره های حضوری نتوانید بصورت کامل مباحث را مرور کنید چون دیگر دوره ای نیست مگر مجدد در دوره شرکت کنید. اما در بسته های آموزشی ، شما هر زمانی که بخواهید می توانید از طریق جزوات و فیلم ها ، مباحث را مرور کنید حتی در حین کار در مطب!!!

خوشبختانه ، با بسته آموزشی دستیار دندانپزشک دنتال مد ، شما به کل محتوای آن دسترسی دارید و می توانید آن را دانلود نمایید و در هر زمانی که خواستید مطالعه کنید.

پشتیانی آموزش ها

در دوره های حضوری ، بدلیل اینکه بصورت نزدیک و چهره به چهره با استاد یا آموزش دهنده ارتباط دارید لذا می توانید در طی جلسات اموزشی ، مشکلات و سوالات خود را با ایشان مطرح کنید. و این مورد برای بسته های آموزشی نیز مطرح می باشد. یعنی شما باید بسته آموزشی را از جایی تهیه کنید که یادگیری کامل مباحث ، پاسخگوی سوالات شما در زمینه دستیار دندانپزشک باشد.وگرنه در صورت عدم پشتبانی از تهیه بسته آموزشی آنلاین دستیار دندانپزشک اجتناب کنید.

خوشبختانه ، بسته آموزشی دستیار دندانپزشک دنتال مد ، دارای پشتیبانی 2 ماهه می باشد. یعنی شما محتوای آموزشی ما را مطالعه می کنید و اگر در بین مطالب در حیطه وظایف دستیار دندانپزشک، سوالی داشته باشید که نیاز به توضیح باشد ، می توانید آن را مطرح و در فرصت مناسب پاسخ آن را دریافت کنید.

جمع بندی

با در نظر گرفتن موارد فوق به خصوص دسترسی به دوره های حضوری که اصلی ترین عامل تعیین کننده است و به دنبال آن کیفیت دوره ها ، بودجه مالی و  همینطور دسترسی به محتوای آموزشی دوره ها ، این شما خواهید بود که برای یادگیری دستیار دندانپزشک ، کدام مسیر را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که باید قبل از ورود به هر حرفه ای ابتدا به آن علاقه مند باشید و حتما توانایی های لازم برای آن حرفه را با توانایی های شخصی خود سنجیده و وظایف آن را شناخته و سپس اقدام نمایید.

اگر برای دستیار دندانپزشک نیازمند یک بسته آموزشی خوب ، که از زبان یک دندانپرشک نوشته شده باشه ، و دارای پشتیبانی و پاسخگویی نیز باشد کافیست  بسته اموزشی دستیار دندانپزشک دنتال مد را تهیه کنید.